o książkach i nie tylko

Mortko Ty moja!

Gdy przeczytałem zapowiedź Podpalacza stwierdziłem, że to moje klimaty. Gdy wziąłem do ręki książkę okładka jakoś tak nie specjalnie mi się spodobała. Trochę tak jak z Piekary czy innej fantastyki, a tu przecież ma być kryminał! Ma być dreszczyk! W wydawnictwie chyba powinni przemyśleć te okładki z tej serii bo jakoś tak średnio mi się to widzi. No, ale nie po okładce się ocenia książkę? No nie?

Akcja debiutu Wojciecha Chmielarza osadzona jest we współczesnej Warszawie. Głównym bohaterem jest komisarz Jakub Mortka, który rozwiązuję sprawę podpalacza grasującego na Ursynowie. Początkowo policjant sceptycznie nastawiony jest do teorii o podpalaczu, ale kolejne pożary i charakterystyczne użycie koktajlu mołotowa nie pozostawia złudzeń.

Co mi się podobało? Na pewno akcja i osadzenie w polskich realiach, czyli mamy tu polski światek gangsterski, polskie media (fakt, tvn), nawiązania do polskich muzycznych artystów (budka suflera, zacier etc). Wszystko to dopełnione jest dobrą charakterystyką bohaterów, którzy są bardzo wyraźni, szczególnie jeśli chodzi o Mortke, czy podkomisarza Kochana. Ten drugi początkowo budzi sympatię, by na koniec pozostawić jak najgorsze wrażenie.

Sama zagadka co do motywów działania podpalacza jest średnio skomplikowana i można się domyśleć o co chodziło, ale wszystko jest bardzo przemyślane i czyta się świetnie. Ciekawi mnie co będzie dalej z Mortką i jak autor poprowadzi jego losy zarówno te zawodowe jak i prywatne. Kolejna książka Chmielarza ma ukazać się w tym roku. Poczekamy zobaczymy.

Wydawnictwo Czarne
Podpalacz, Wojciech Chmielarz
s. 360, 2012 rok wydania
Ocena: 4/5
4 komentarze

  1. Jak pewnie dobrze wiesz, ta książka jest już za mną i również mi się podobała 🙂 Cieszę się, że i Ty ją doceniłeś.!

    Styczeń 29, 2013 o 8:26 pm

    • Spoko, chyba sięgnę po inne z serii ‚Ze Strachem’

      Styczeń 29, 2013 o 9:22 pm

  2. Pingback: Mortka na moście [Farma lalek - Wojciech Chmielarz] | TAKI TU TAKI BLOG

  3. Pingback: Sucha Mortka [Przejęcie – Wojciech Chmielarz] | TAKI TU TAKI BLOG

Skomentuj

