o książkach i nie tylko

Bracia Siostry

Ostatnio skusiłem się na promocję i kupiłem ebooka Bracia Sisters Patricka deWitta. Choć czuje, że nie mam dziś jakiegoś dnia do pisania, ale spróbuje. Już od jakiegoś czasu przymierzałem się do Comraca McCarthy’ego i jego To nie jest kraj dla starych ludzi, a wiem że to coś w podobnym klimacie.

Eli i Charlie Sisters to bracia trudniący się zastraszaniem i egzekucją. Sieją postrach w Oregonie i okolicach. Za swoją robotę dostają pokaźną kasę od szefa, tajemniczego Komandora. Poznajmy ich w momencie, gdy dostają zlecenie zabicia niejakiego Warma od którego mają też dostać recepturę na pewien specyfik.

Przygody braci są dość ciekawie opisane. Jeszcze lepiej wypadają ich relacje, gdyż charaktery mają całkowicie odmienne. Eli cały czas szuka gdzieś przyjaźni i miłości (choć nie na siłę), a Charlie jest bardziej zdecydowany i bezpośredni, i dlatego to Charlie jest szefem duetu, a z resztą jest lepszym zabójcą. Filozoficzna natura Eli’ego (który jest narratorem) sprawia, że bracia często zachowują z gołą odmiennie niż typowi zabójcy przez co jest trochę śmiesznie.

Ogólnie oprócz braci ciekawymi postaciami są bohaterowie poboczni. Mamy tu wiedźmę, niedźwiedzie, płaczącego wędrowca, perfumowane prostytutki, księgową i tak dalej. Wszystko się dobrze czyta są saloony, strzelaniny, konie (nawet jednookie). Niektóre motywy wydawały mi się niedopowiedziane, ale może o to chodziło autorowi, aby sobie wyobrazić pewne sprawy. Tak samo zakończenie wydawało mi się dziwne, ale ogólnie książka zachęciła mnie po pierwsze do sięgnięcia jeszcze po jakiś western, po drugie po korzystanie z promocji 🙂

Wydawnictwo Czarne
Bracia Sisters, Patrick DeWitt
s. 336, 2013 rok wydania
Ocena: 3.5/5
2 Komentarze

  1. Nie słyszałam o tej książce, więc tym bardziej cieszy mnie Twoja recenzja. Okładka jest bardzo fajna, dopiero po chwili widzi się tę czaszkę za tymi dwoma postaciami 🙂 Szkoda tylko, że nie jest to jakaś świetna literatura, a raczej średnia.

    Luty 16, 2013 o 3:23 pm

    • no może dla kogoś jest świetne.. mi to się takie wydawało dobre.. o tyle powiem 🙂 w każdym razie polecam bo w miare ciekawe 🙂

      Luty 18, 2013 o 3:58 pm

Skomentuj

