o książkach i nie tylko

Kradziej

Ostatnio klimaty fantasy i tego typu bardzo mi się spodobały, a częste promocje sprzyjają, że ulegam pokusie i kupuje jeden ebook za drugim, a później trudno mi się zdecydować od czego zacząć. Ale od czegoś przecież trzeba.

Z twórczością Megan Whalen Turner nie miałem do tej pory do czynienia. Jest to amerykańska pisarka, której książki trafiały na listę bestsellerów NY Timesa. Książka Złodziej została wydana w połowie lat 90. poprzedniego wieku, a u nas wydana dopiero w zeszłym roku.

Głównym bohaterem cyklu jest Gen (aka Eugenides). Jego przygody poznajemy w momencie, gdy odsiaduje wyrok po tym jak przechwalał się o kradzieżą królewskiej pieczęci. Siedzi tam siedzi i wydaje się, że nie ma nadziei na jakąś łaskę. Jednak w potrzebie jest doradca króla zwany Magiem, który potrzebuje specjalisty do kradzieży skarbu w sąsiedniej krainie.

Co mi się spodobało? Klimat jest bardzo fajny. Świat wymyślony przez autorkę jest ciekawy. Mity, bogowie i starożytne legendy trzymają się kupy i opisane są bardzo dobrze. Skojarzenia z mitologią Grecji jak najbardziej są tu na miejscu. Akcja oczywiście toczy się wokół głównego bohatera i chyba nie należy się spodziewać głębszego poznania postaci pobocznych, gdyż w końcu złodziej jest indywidualistą. Gen jest bardzo ciekawą i inteligentną osobą i z biegiem akcji poznajemy jego tajemnice. Odmienność jego charakteru z charakterem Maga dodaje uroku przeprawom i przygodom.

Z pewnością fani gatunku powinni być zadowoleni. Złodziej to książka pisana lekkim językiem i mitologiczne opisy nie nużą, a wręcz wciągają. Ja w zestawie kupiłem drugi tom więc już niedługo pewnie sięgnę i po niego.

Wydawnictwo Ars Machina
Złodziej, Megan Whalen Turner
s. 306, 2012 rok wydania
Ocena: 4/5
6 Komentarzy

  1. Myślę, że mogłaby mi się spodobać, jednak co zaradzić na chroniczny brak czasu? 😦

    Marzec 20, 2013 o 9:01 pm

  2. mam zamiar kiedyś kupić tę książkę na jakiejś wyprzedaży, bo na obecną chwilę mam tyle na półkach, że tak jak Ty nie wiem za co łapać…

    Marzec 21, 2013 o 10:21 am

    • @zajeckicajec, @miqa : co zrobić.. człowiek jak ma czas to dopiero go docenia jak go traci i jak idzie do pracy czy robi sobie dzieci.. a później to już tylko zostają strzępy wolnego czasu 😉

      Marzec 21, 2013 o 10:27 am

      • na szczęście na uczelnie dojeżdżam autobusem, w którym zawsze jest czas na czytanie 🙂

        Marzec 22, 2013 o 10:16 am

      • też tak miałem.. czasem zdarzyło się, że przystanek przejechałem hehe

        Marzec 22, 2013 o 10:38 am

  3. Pingback: Jest taktycznie! [Królowa Attolii - Megan Whalen Turner] | TAKI TU TAKI BLOG

Skomentuj

