o książkach i nie tylko

Cobenowe czytadło

Z twórczością Cobena zapoznałem się w zeszłym roku. Początek był dobry (Tylko Jedno Spojrzenie), a później zdecydowanie lepiej (Jedyna szansa, Nie mów nikomu). Tak więc, gdy w promocji zobaczyłem jego nową pozycję od razu się zdecydowałem.

Zostań przy mnie opowiada historię Megan Pierce, która w przeszłości była striptizerką, jednak poznajemy ją, gdy ma ułożone życie, kochającego męża i dwójkę dzieci. Jednak cały czas jakby ma w głowie noc podczas której zdecydowała się porzucić rozrywkowe życie i uciec. Oprócz Megan poznajemy też fotografa Raya i detektywa Broome’a. Tak więc początek ciągnie się trzema torami głównymi, aż w końcu jakoś to wszystko się łączy. Powodem całego zamieszania jest zniknięcie kolejnego mężczyzny w Atalntic City, gdzie przed laty miały miejsce również inne zaginięcia m.in. w noc kiedy Megan uciekła od przedniego życia. Co się tam zdarzyło? Kto z kim? Po co i za ile? Wszystkiego dowiemy się czytając książkę oczywiście.

Trzeba przyznać, że Coben stworzył swój pewien styl, którego się trzyma. Książkę czyta się świetnie. Autor doskonale buduje relacje między bohaterami, tak, że wiemy co siedzi w ich głowach. Książka trzyma w napięciu jakby do pewnego momentu, a jakoś tak nie zaskakuje. Czasem autor zostawia pewne rzeczy niedopowiedziane (scena Lorraine i Ken’a) i do końca też mi się to nie spodobało. Mam wrażenie, ze wcześniejsze książki bardziej zapadną mi w pamięć, a o tej niedługo zapomnę. Mimo to jest to dobrze napisana pozycja i z pewnością niejednej osobie się spodoba.

Wydawnictwo Albatros
Zostań przy mnie
s. 464, 2013 rok wydania
Ocena: 3/5
7 Komentarzy

  1. Już dużo osób polecało mi Cobena, ale jakoś jeszcze nie miałam okazji za żadną z jego książek chwycić. Myślałam już o „Zostań przy mnie” – jako tej pierwszej, ale po Twojej ocenie chyba jednak zdecyduję się na „Nie mów nikomu” 🙂

    Kwiecień 2, 2013 o 11:48 am

    • ano.. chyba też bym polecał.. ‚Nie mów nikomu’.. no może jeszcze ‚Jedyną szansę’, która też mi bardzo przypadła do gustu..choć z drugiej strony jak przeczytasz ‚Zostan przy mnie’ a później ‚Nie mów nikomu’ to wiesz.. jeszcze bardziej polubisz Cobena 😉

      Kwiecień 2, 2013 o 11:59 am

      • teraz czuję się zagubiona 😉 zobaczymy co z tego wyjdzie!

        Kwiecień 2, 2013 o 12:01 pm

      • bierz się za ‚Nie mów nikomu’ a później kolejne..

        Kwiecień 2, 2013 o 12:04 pm

      • dobra, przekonałeś mnie. jak uporam się najpierw z całym stosem różnych, innych książek 😉

        Kwiecień 2, 2013 o 12:07 pm

  2. Ja Cobena uwielbiam, więc mimo jego niedociągnięć, to i tak go uwielbiaaam 😀

    Kwiecień 2, 2013 o 3:36 pm

    • hehe no mi sie go dobrze czyta.. i przede wszystkim szybko 🙂

      Kwiecień 2, 2013 o 4:14 pm

Skomentuj

