o książkach i nie tylko

Kiedyś cię znajdę [Zaginiona dziewczyna – Gillian Flynn]

Zaginiona dziewczyna autorstwa Gillian Flynn już przed premierą mnie pociągała. Nawet jakoś tam (czyt. ściągnąłem z neta) zdobyłem angielską wersję i zacząłem czytać. Jednak z angielskim jest u mnie średnio i jak zobaczyłem w zapowiedziach, to zdecydowałem się poczekać.

Z twórczością Flynn nie miałem do czynienia, ale oczywiście rekomendacje z goodreads (najlepszy thriller 2012) zrobiły swoje więc nie było wyjścia i trzeba przeczytać. A czy warto? Oooo tak. Jak najbardziej!

Głównymi bohaterami książki są Nick i Amy Dunne. Poznajemy ich w dniu piątej rocznicy ich ślubu. Amy znika, a wszystko wskazuje na porwanie. Kto za tym stoi? Nie do końca wiadomo i pojawiają się pewne niejasności. Nie chcę zdradzać za dużo z fabuły, bo główną siłą tej książki jest zaskoczenie i trzymające napięcie.

Cały czas narracja jest dwu torowa. Jednym narratorem jest Nick, drugim Amy. Rozdziały z początku to relacja z lat wcześniejszych a dokładniej zapiski jej dziennika. Czasem miałem wrażenie, że to jakieś dzienniki Bridget Jones. Poznajmy sytuację w jakiej Amy i Nick się zakochali, jak się pobrali i takie tam pitu pitu. Tak jak pisałem przeplatane jest to z relacjami Nicka. Czyta się dobrze, a tak od 1/3 książka nabiera tempa i już człowiek przepada.

Nick i Amy to postacie świetnie wykreowane przez Flynn. Jak najbardziej prawdziwe z krwi i kości, które zaskakują co chwilę i trudno przewidzieć co mogą zrobić. Głównym nurtem całych zajść są relacje małżeńskie i ogólnie pojęte międzyludzkie.

No cóż, książka jest dość objętościowa, ale czyta się bardzo szybko. Zakończenie, trochę przeraża i zaskakuję, dlatego polecam wszystkim co lubią thrillery i pokręconych bohaterów.

No to jeszcze parę cytatów na zachętę.

Sen jest jak kot: przychodzi tylko wtedy, kiedy go ignorujesz
Nasza znajomość natychmiast nabrała odcienia sepii: przeszłość
To dobra dziewczyna (jak na cipę)

Wydawnictwo G+J
Zaginiona dziewczyna Gillian Flynn
s. 652, 2013 rok wydania
Ocena: 5/5
9 komentarzy

  1. Thrillery i pokręceni bohaterowie – to jest to, co tygryski lubią najbardziej (zaraz po fantastyce, oczywiście) 🙂 Jak się nadarzy okazja – łapię za „Zaginioną dziewczynę”. Dzięki za podrzucenie ciekawe pozycji.

    Kwiecień 5, 2013 o 9:04 pm

    • na pewno Ci się spodoba 🙂 myślę, że kobietom ta książka jeszcze bardziej przypasuje niż facetom 🙂

      Kwiecień 6, 2013 o 10:19 am

  2. Ja czuję się skutecznie zachęcona i mam nadzieję, że będę miała kiedyś okazję, by tę książkę przeczytać. W każdym razie – chciałabym 🙂

    Kwiecień 5, 2013 o 9:20 pm

    • coś służę wersją Kindle’ową.. z normalną książką to po przeczytaniu nie problemu bo człowiek pożyczy i ok.. a z elektroniczną to już tak jakoś dziwnie.. ale jak już będziesz miała takie ustrojstwo to pisz 😉

      Kwiecień 6, 2013 o 10:21 am

      • Haha 🙂 Okay, dzięki wielkie! Ja mam parę ebooków, ale w PDFie, jak chcesz mogę Ci podesłać ;)?

        Kwiecień 6, 2013 o 12:11 pm

      • spoko.. na razie podziękuje.. mam tyle książek, że jeszcze jak dołożysz to chyba przepadnę…

        Kwiecień 6, 2013 o 5:50 pm

      • Tilli

        A czy ja mogłabym się uśmiechnąc o ebooka? Bo trudno mi zdobyć wersję papierową z racji miejsca zamieszkania, a tak mnie kolega zachęcił, że przebieram nózkami z niecierpliwościa i już chcę, tu i teraz 🙂

        Sierpień 23, 2013 o 10:37 pm

      • niestety nie mam już czytnika na którym miałem tego ebooka i gdzieś przepadł.. widziałem teraz w promocji książka jest za 14 co moim zdaniem jest warte tej książki jak najbardziej 🙂

        http://ksiazki.pl/grupa/lato-z-dreszczowcem-50-taniej-202/page-2/

        jak znajdę dam znać 🙂

        Sierpień 26, 2013 o 9:16 am

  3. Pingback: Cięcie! [Ostre przedmioty - Gillian Flynn] | TAKI TU TAKI BLOG

Skomentuj

