o książkach i nie tylko

Ciemny cyrk [Cyrk Nocy – Erin Morgenstern]

Trochę się naczytałem o Cyrku Nocy autorstwa Pani Erin Morgenstern. Magiczny. Niesamowity. Takie określenia. No to się skusiłem. Promocja 9.99 i ebook mój. I co? I pstro. Średnio to wyszło.

Koncepcja książki skupia się na cyrku, który jest areną pojedynku. Najpierw poznajmy młodą Celię i jej ojca, który postanawia ‚wystawić’ ją do pojedynku z uczniem mężczyzny w szarym garniturze. Celia uczy się magicznego fachu, a w międzyczasie powstaje cyrk, który później okazuję się być przeznaczony do pojedynku. Pojedynek jest specyficzny i trochę taki drętwy. Jakoś nigdy nie miałem odczucia, że Celii i Marco są w niebezpieczeństwie wynikającym z pojedynku. Sami zobaczycie jak przeczytacie. Dopiero pod koniec jest trochę przyspieszenia akcji, ale jakoś nie porywa.

Ogólnie trzeba przyznać, że sam cyrk został bardzo ciekawie przedstawiony. Autorka wykazała się niezłą wyobraźnią opisując namioty oraz to co się tam dzieje. Ciekawi bohaterowie też się trafiają jak bliźniaki Muray. Jednak chyba autorka nie wykorzystała potencjału.

Wątek miłosny też taki sobie. Nie jestem jakimś specjalnym znawcą i romantykiem, ale trudno uwierzyć w miłość bohaterów tylko dlatego, że mówią że ‚Kocham Cię’, a może to tylko takie moje odczucie? Nie ma tu jakiegoś zakochania. Po prostu widzą się pierwszy raz i od razu zapewniają się jak bardzo się kochają.

Tak jak pisałem wcześniej potencjał w historii jest, ale nie został wykorzystany.

Wydawnictwo Świat Książki
Cyrk Nocy Erin Morgenster
s. 462, 2012 rok wydania
Ocena: 2/5
2 Komentarze

  1. Dobra recenzja kiepskiej książki. A szkoda, że książka kiepska, bo patrząc na samą okładkę i pewnie opis fabuły z tyłu byłabym zaciekawiona 🙂

    Kwiecień 20, 2013 o 12:39 pm

    • ano.. okładka bardzo fajna.. i ona tez bardzo mnie przyciągnęła do czytania książki..

      Kwiecień 20, 2013 o 8:55 pm

Skomentuj

