o książkach i nie tylko

Czary mary [Front Burzowy – Jim Butcher]

Czas urlopu często bywa porą na nadrobienie jakichś tam zaległości, a że w czytaniu zaległości mam, to trzeba było popracować nad tym. Stąd mój pomysł na sięgnięcie po pierwszy tom serii z Harrym Dresdenem w roli głównej.

Harry to mag. Nie jest on jednak jakiś Gandelfem czy Potterem, bądź też Gedem (od Ursuli K. Le Guin jakby ktoś nie kojarzył). Harry jest na swój sposób oryginalny. Jego ogłoszenie można znaleźć w gazecie. Zajmuje się różnymi sprawami. Może kogoś odnaleźć. Może coś odnaleźć. Ogólnie swoje zdolności wykorzystuje w pomocny sposób, a że bierze za to pieniądze. Hmm z czegoś trzeba żyć. Harry oprócz pomagania ma swoje problemy. Nie dał się przekonać do czarnej magii i zabił. Teraz grozi mu śmierć, za to zabójstwo. Harry musi się kontrolować inaczej będzie źle.

Dresden pomaga rozwiązać brutalne zabójstwo. Wyrwane serca, dużo krwi. No i oczywiście magia. No bo jak by było inaczej. Ktoś musiał użyć magii. Harry zaczyna śledztwo, a nawet drugie, przy którym musi odnaleźć męża pewnej kobiety, która się do niego zgłasza w zasadzie w tym samym czasie, gdy dochodzi do zbrodni.

Trzeba przyznać, że na początku nie porwała mnie ta historia. Dobrze się czyta. To trzeba przyznać. Idealna na urlopie. Harry jest dobrze przedstawionym bohaterem. Ma swoje zasady i stara się konsekwentnie postępować. No i jest sarkazm, który lubię. Ogólnie czytając książkę, trochę przyszły mi skojarzenia z Mordimerem od Piekary, ale tam jest troszkę inaczej, ale skojarzenia pozostały.

Książka, ani mnie nie zniechęciła ani zachęciła do sięgnięcia po kolejną część. Myślę, że to z czasem zrobię. Kolejny urlop już za rok.

Wydawnictwo MAG
Front Burzowy, Jim Butcher
s. 352, 2011 rok wydania
Ocena: 3/5
One response

  1. Och, a ja bardzo sobie cenię Dresdena 🙂 I serial oglądałam nawet!

    Lipiec 5, 2013 o 7:03 pm

Skomentuj

