o książkach i nie tylko

I think i’m gonna die today [Informacjonistka – Taylor Stevens ]

I think i’m gonna die today.. tak się jakoś złożyło, że jest to wers z pewnego utworu, który pobrzmiewa mi w tle. Wers jakoś tak bardzo adekwatny do poczynań bohaterki książki o której teraz będzie. O wspomnianym utworze też będzie, bo wydaje mi się, że bardzo pasuje tutaj tak w 80%, a to dużo.

See me / Hear me / But don’t touch me / You should fear me

Tytułowa Informacjonistka z imienia i nazwiska znana jako Vanessa Munroe, choć wszyscy do niej mówią Michael. Informacje to jest to czym handluje. Najpierw zdobywa, a później sprzedaje. Do zdobycia zachęca ją oczywiście klient z pełną kieszenią pieniędzy. Tak jest i tym razem, gdy pewien zamożny koleś z Texasu chce, aby znalazła jej córkę która zaginęła w Afryce jakieś 4 lata temu. Wcześniejsze poszukiwania nie bardzo dały efekt więc Vanessa jest ostatnią próbą znalezienia kobiety.

D’you ever had bad dreams? All i have is bad dreams…

Afryka. Miejsce w którym się urodziła nasza bohaterka. Trzeba przyznać, że grzeszy inteligencją. Poliglotka znająca 22 języki. Dobra intuicja i szybki czas reakcji. Świetny materiał na jakiegoś szpiega. Jednak ona działa sama. I podczas tego zadania poznamy tajemniczą przeszłość i demony jakie drzemią w niej i to z czym walczyła i przed czym uciekała z czarnego kontynentu. Zdradzę tylko tyle, że powrót nie będzie łatwy i z pewnością skończy się ciekawie dla czytelnika, ale czy dla niej? Z pewnością bohaterka bardzo ciekawa i bezkompromisowa dokonująca jeszcze ciekawszych wyborów.

Everyone who hurt me’s gonna pay.. pay..pay..pay

I think i’m gonna die today.. I think i’m gonna die today.. Momentami Vanessa przemierzając Afrykę ma pełną świadomość zagrożenia z jakim się mierzy. Gangi afrykańskie, układy polityczne, zabobony kulturowe i przede wszystkim dżungla i sama Afryka to wszystko w książce znajdziecie. Munroe to taki Bond w spódnicy.. choć pewnie spódnice zakłada tylko dla kamuflażu. Czy jej postać jest realna, czy przerysowana? Hmm chyba bardziej to pierwsze choć trudno mi sobie wyobrazić funkcjonowanie takiej jednostki w naszym społeczeństwie, ale od tego jest fikcja literacka, a tam jest miejsce takich bohaterów.

Hold your life dearly / Cause i’m seriously disturbed

Ostatnio czytałem Cobena i tutaj miałem na początku wrażenie, że będzie podobnie. Wiecie. Zaginięcie. Szukanie. Lecz tutaj troszkę inaczej się to potoczyło. Jak ktoś miał zginąć to zginął. Jak ktoś miał zdradzić, to zdradził. Stevens był jest bardziej bezlitosny dla swoich bohaterów niż Coben. To też mi się podobało. Mam nadzieje na szybkie poznanie kolejnych części serii. Wam też polecam rozejrzeć się za tą książką. Może Wam też przypasuje.


Co do utworu towarzyszącego mi w tle, który zapętlił mi się w odtwarzaczy na jakieś 10 razy.. jest to kompozycja ze ścieżki dźwiękowej filmu End of Days który pozornie może się wydającego mało przyswajalnie ponieważ w roli głównej jest Arnold Schwarzenegger, ale mimo to jest to chyba najlepszy film z nim jaki wspominam hehe, a ten utwór to Everlast So Long .

Książka przeczytana w ramach WYZWANIA KRYMINALNEGO

Wydawnictwo Rebis
Informacjonistka  Taylor Stevens
s. 320, 2012 rok wydania 
Ocena: 5/5
O książce na goodreads
10 komentarzy

  1. Po pierwsze Arnie ❤ ❤ ❤ No a "Informacjonistka" brzmi mega fajnie, przerysowana i silna postać, jak w filmach z lat 80-tych 🙂

    Kwiecień 14, 2014 o 11:05 am

    • hehe no tak.. Arnie mi się kojarzy z tym filmem choć Rambo i inne też.. ale End of Days to pierwszy film z Robin Tunney jaki widziałem.. a ją też lubię… oczywiście w głownej mierze dzięki Mentaliście..

      a książka powinna Ci się spodobać.. ciekaw jestem Twojego odbioru głównej bohaterki 😉

      Kwiecień 14, 2014 o 11:37 am

      • Zapomniałam odpisać na bieżąco 😀 Tak sobie myślę, że pewnie bym Vanessę jakoś feministycznie znadinterpretowała – może kiedyś uda mi się zdobyć i przetestować 😀

        Kwiecień 16, 2014 o 12:40 pm

      • 😀

        Kwiecień 16, 2014 o 12:55 pm

  2. Spotkałam się już z recenzją tej książki. I również była dobra. Zachęcająca.

    Kwiecień 16, 2014 o 11:06 am

  3. Nie słyszałam wcześniej o tej książce, ale brzmi niezwykle ciekawie, zdecydowanie są to moje klimaty 🙂 Z chęcią przeczytam, jak tylko trafi w moje ręce 🙂

    Kwiecień 18, 2014 o 8:40 pm

  4. Pingback: #518. Podsumowanie Kryminalnego Wyzwania #8. | miqaisonfire

  5. Pingback: Sekta [Niewinna – Taylor Stevens] | TAKI TU TAKI BLOG

Skomentuj

