o książkach i nie tylko

Kwartał drugi

Kwartał

Miałem coś napisać o Winnych w części drugiej, ale jakoś tak zostawię na przyszłą przyszłość. Czas posumować w słupkach i pod kreską ładnie zakreślić cyfry i stwierdzić debet, albo wręcz przeciwnie. Tym sposobem czytelnictwo sprowadzamy do księgowości, ale za to twórczej. Za każdą czynnością gdzieś w końcu stoją liczby.

Statystyki

Jest progres. Jest 4 pozycje więcej niż w ostatnich trzech miesiącach, ale chyba przejdę z kwartalnych na miesiączki, jakkolwiek by to zabrzmiało, ale tak to miało zabrzmieć 😛

01.[czytaj] Dennis Lehane – Miasto niepokoju
02.[czytaj] Antonio Hill – Lato martwych zabawek
03.[czytaj] Remigiusz Mróz – Kasacja
04.[czytaj] Marcin Ciszewskihttp://www.1939.com.pl
05.[czytaj] Steve Berry – Dziedzictwo templariuszy
06.[czytaj] Piotr Kulpa – Pan na Wisiołach. Krzyk Mandragory
07.[czytaj] Robert Harris – Vaterland
08.[czytaj] Ken Follett – Igła
09.[czytaj] Ałbena Grabowska-Grzyb – Stulecie Niewinnych.Ci którzy przeżyli
10.[czytaj] Martin Cruz Smith – Park Gorkiego
11.[czytaj] Robert J. Szmidt – Szczury Wrocławia. Chaos
12.[czytaj] Linwood Barclay – Za blisko domu
13.[czytaj] Dean Koontz – Anioł stróż
14.[czytaj] Mariusz Czubaj – 21:37
15.[czytaj] Harlan Coben – W głębi lasu
16.[czytaj] Gustavo Malajovich – Ogród z brązu
17.[czytaj] David Baldacci – Klub wielbłądów
18.[czytaj] Blake Crouch – Wayward Pines. Krzyk
19.[czytaj] Dmitry Glukhovsky – Metro 2033
20.[czytaj] Jeffrey Deaver – Kolekcjoner kości
21.[czytaj] Jeffrey Small – Oddech Boga
22.[czytaj] Chuck Wendig – Drozdy. Dotyk przeznaczenia
24.[czytaj] Szymon Jędrusiak – Zawisza Czarny. Aragonia
25.[czytaj] Joakim Zander – Pływak
26.[czytaj] Tess Gerritsen – Grzesznik
27.[czytaj] Jonas Jonnason – Stulatek który wyskoczył przez okno i zniknął
28.[czytaj] Evzen Bocek – Ostatnia arystokratka
29.[czytaj] Charlie LeDuff – Detroit. Sekcja zwłok Ameryki

Kolejno w kwietniu, maju po 9, a w czerwcu szaleńcze 10.
Średnia: ~3,68, czyli ciut lepiej niż ostatnio (3,63).
Liczba przeczytanych stron: 11813 (poprzednio: 10389).
Zdecydowana większość to książki autorów z USA bo aż 13, 7 autorów z Polski, 2 z UK i Szwecji, po jednej z Argentyny, Czech, Hiszpanii i Rosji.
11 to ebooki wersje reszta papierowe (ostatnio było odwrotnie), oczywiście im bliżej urlopu tym więcej ebooków.
Najdłuższa książka: Miasto niepokoju, 642 stron.

Pitu pitu o tym co wyżej i co dalej

… i jak widać wyżej o czterech książkach nic nie pisałem tu, a trzy ostatnie znalazły się w podsumowaniu po urlopowym. Ogólnie udało mi się skończyć serię Pines z czego jestem zadowolony gorzej już z samą serią, bo jakoś średnio mi się podobało po świetnym początku, ale zacząłem serial oglądać i po 5 odcinkach przyznam, że jest nawet fajnie, choć dużo różnic, ale chyba Crouch maczał w tym palce więc trzeba uszanować wizję. O dziwo bardzo spodobała mi się seria Stulecie Winnych i po przeczytanej w weekend drugiej części już mnie korci, by sięgnąć po kolejną, ale zostawię na potem.

… hmm zawiodłem się na serii Metro. Jakoś tak średnio mi to podeszło.. aczkolwiek… jest coś napisane w naszych realiach w Krakowie autorstwa Pawła Majki więc może z tym spróbuje, a w planach z tego co widziałem coś we Wrocławiu ma być.. kurde jednak ta seria ciekawie się rozrosła.. szkoda że mi nie podeszła.. ale wiadomo, że nie wszystko może się podobać.. jedni lubią blondynki, a inni rude.. takie życie…

… Gerittsen powróciła i się spodobała.. ale na bloga nie trafiła bo urlop ją zaskoczył.. ale teraz muszę do Hole’a i Nesbo wrócić.. bo pierwszą częścią się zachwyciłem, a kolejnych jeszcze nie czytałem… ot.. paradoks dobrej książki..

… planuję coś z historii poczytać.. już pożyczyłem od kolegi coś o czasach Chrobrego, coś mnie ciągnie w te klimaty.. jeszcze o Husarii naszej bym poczytał.. jak coś czytaliście to piszcie co polecacie z takiej tematyki..

… po urlopie postanowiłem, że wszystkie listy idą w odstawkę i nie trzymam się sztywno, że coś teraz/potem muszę…

… hehe zaktualizowałem znów okładkę na goodreads do drugiej części Zordona i spółki czyli Zaginięcia Mroza, fajne zamieszanie się zrobiło po wrzuceniu pierwszej.. ale na książkę jak najbardziej czekam..

… ot i tyle..

… i jeszcze jakiś utwór co by była fajna muzyczka… Omar i Cedric jako Mars Volta w ich jednym z najbardziej przyswajalnych utworów dla mas..

Advertisements

7 komentarzy

  1. Rzeczywiście, tyle się nazbierało, że z taką tendencją to jednak miesięczne podsumowanie dobrze by Ci zrobiło 🙂
    O Wayward Pines dziś rozmawiałam z koleżanką i mówi, że serial świetny, choć ona książki nie czytała i była bardzo zawiedziona, że nie wiedziała o jej istnieniu 🙂

    Lipiec 13, 2015 o 6:07 pm

    • hehe no to zobaczymy jak najbliższy miesiąc wypadnie czy się da podsumować….. 😀

      Lipiec 13, 2015 o 7:47 pm

  2. We Wrocławiu ma być nowa książka Roberta Szmidta z Uniwersum Metro pod tytułem „Otchłań”. Widzę, że wprowadzasz elastyczność do planów czytelniczych. Ja natomiast nie mogę wyrobić planu, który sobie założyłem ze względu na ciągle pojawiające się ciekawe nowości:)

    Lipiec 14, 2015 o 1:38 pm

    • ja się sztywno jakiegoś planu nie trzymam.. wprowadziłem sobie takie cuś, że powiedzmy wśród najbliższych 5 książek chce przeczytać powiedzmy ksiażkę X a reszta to pewnie nowości .. albo biblioteczne zdobycz.. hehe łatwo nie jest..

      Lipiec 15, 2015 o 9:45 am

      • Łatwo nie jest, ale trzeba sobie radzić:)

        Lipiec 15, 2015 o 12:28 pm

  3. Może rzeczywiście miesięczne raporty są wygodniejsze 🙂
    Gerittsen przypadła Tobie do gustu, a jak tam Czubaj i jego „21:37”? Czy spotkanie z profilerem Heinzem zaliczysz do udanych ?

    Lipiec 15, 2015 o 7:39 am

    • hmm no wlasnie z tym Czubajem to średnio wyszło.. co ciekawe akcja działa się w moich okolicach i zahaczała o pewne miejsca które znam.. co było plusem.. i powinienem wrócić jeszcze do jego twórczości..

      Lipiec 15, 2015 o 8:07 am

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s