o książkach i nie tylko

Wrzesień’15

Kolejny miesiąc za nami i został tylko kwartał. Leci ten czas szybciej niżby człowiek chciał.

Status Quo. Książek dziewięć. 7 z biblioteki, a więc tylko 2 to e-booki. Z planów trochę nic nie wyszło bo i Pynchon i Grossman jeszcze poczekają.

1. [czytaj] Piotr Kulpa – Pan na Wisiołach. Trzeba to zabić
2. [czytaj] David Baldacci – Krytyczny moment
3. [czytaj] Neil Gaiman – Gwiezdny pył
4. [czytaj] Władysław Zdanowicz – Honkey
5. [czytaj] Jean-Christopher Grange – Imperium wilków
6. [czytaj] David Gemmell – Troja. Pan Srebrnego Łuku
7. [czytaj] Michael Punke – Zjawa
8. [czytaj] Jo Nesbo – Karaluchy
9. [czytaj] Michael Crichton – Park Jurajski

Statystycznie: 3376 strony przeczytanych (średnio 375 na książkę), 2 książki rodzime, 2 na książki czytane na Kindle.

Jakoś tak się złożyło, że 4 książki pominięte w reckach. W zasadzie to Gaimana mam przygotowanego może wrzucę, ale nic konstruktywnego po tej lekturze nie mogłem napisać. Tak jakoś przeczytałem i było ok, ale Koralina jakoś mi się bardziej podobała. Może dlatego, że film Gwiezdny pył widziałem wcześniej i książka jakoś nie wniosła mi tu za dużo. Kto wie, kto wie. Poza tym skończyłem z Wisiołami i przyznam, że seria jest z pewnością bardzo dobrą pozycją grozy. Świetny klimat. Zaskoczeniem dla mnie była lektura Gemmella i jego Troi. Klimaty mitologiczne nigdy nie były tak interesujące jak teraz. Człowiek się starzeje i gust mu się zmienia (to o mnie). Już mam kolejne części z biblioteki, do tego wypożyczyłem Wespazjana Kata Rzymu Fabbri’ego więc podobne klimaty, a jak wspomnę jeszcze, że Ostatni legion Ben Kane’a to już jest obraz taki, że coś mnie pociąga w starożytności. Jednak im człowiek starszy to ciągnie do swoich.

Aaaa. Obejrzałem w tym miesiącu dwa seriale. Pierwszy Wayward Pines i tu przyznam, że podobał mi się chyba nawet bardziej niż książka (nie licząc pierwszej części). Black Crouch brał udział przy kręceniu i wprowadził dość dużo zmian w stosunku do pierwowzoru. Zmiany jak najbardziej na plus, choć serial przez swoje dość duże tempo dużo wątków zostało tylko nadgryzione, ale ogólnie bardzo dobrze.

Drugi serial to Black Sails, czyli Piraci! James Flint i kamraci. Świetnie zrealizowany serial. Akcja którego dzieje się przed wydarzeniami z Wyspy Skarbów. Bardzo dużo intryg, a przez co też dużo zabójstw, kłamstw, niekontrolowanego rozwoju sytuacji, a poza tym jest też trochę scen łóżkowych, co nie powinno dziwić, bo realizatorem jest telewizja Starz swego czasu kręcąca Spartakusa. Dwa sezony obejrzałem i chce jeszcze takich klimatów, serial na prawdę przedni, a mają być jeszcze dwa sezony. Tak więc, już niedługo zapoznam się ze wspomnianą Wyspą Skarbów, a do tego wrócę do Niecnych Dżentelmenów Scotta Lyncha.

Październik zapowiada się ciekawie, bo to wiecie Octoberfest, wybory, pewnie w trakcie dużo nowych ciekawości się urodzi 😀 I na koniec z muzycznego odcinka, zespół mało znany Highly Suspect w utworze z fajnym tekstem w brzmieniu kojarzącym się trochę z Kings Of Leon, szczególnie ze względu na wokalistę.

7 Komentarzy

  1. Mnie się „Gwiezdny pył” bardzo podobał. Wrzucaj recenzję. Chętnie się dowiem, co o niej myślisz.

    Październik 2, 2015 o 10:50 am

    • No, to możliwe, że w weekend albo na początku tygodnia wrzucę swoje wypociny na ten temat 😀

      Październik 2, 2015 o 12:53 pm

  2. Nie czytałam jeszcze Gwiezdnego pyłu, więc chętnie poczytam, co o nim sądzisz (nawet jeśli mało konstruktywne). No i Kulpa oczywiście mnie ciekawi, bo sama mam zamiar skończyć serię niedługo.
    Widzę, że u Ciebie też przeważał papier w tym miesiącu – dziwne to 😀

    Październik 2, 2015 o 12:38 pm

    • Gwiezdny pył w takim razie się pojawi w niedalekiej przyszłości.. a książki papierowe jakoś u mnie się nawróciły, to przez to, że postanowiłem czytać to co wypożyczam z biblioteki, bo czasem się zdarzało, że przeleżało i oddawałem.. a tu postanowienie, żeby być konsekwentnym 😀

      Październik 2, 2015 o 12:55 pm

      • Ja akurat też miałam dwie z biblio, ale nie pożyczam zbyt często,zważywszy na ilości które sama zgromadziłam. W tym miesiącu na pewno znów będzieu mnie więcej ebooków 🙂

        Październik 2, 2015 o 6:01 pm

  3. „Gwiezdny pył” i „Koralina” jeszcze przede mną. Póki co, właśnie wypożyczyłem zbiór opowiadań „Dym i lustra”.

    Październik 2, 2015 o 4:42 pm

  4. „Gwiezdny pył” bardzo chcę przeczytać, chętnie poznam Twoją opinię o niej 😀

    Październik 4, 2015 o 9:20 pm

Skomentuj

