o książkach i nie tylko

Śledztwo leży [Tańczący trumniarz – Jeffery Deaver]

Kolekcjoner kości był wyjątkową lekturą. Po filmie, który pare razy widziałem nie spodziewałem się tak dobrej książki. Wyjątkowy duet detektywów Lincolna Rhyme i Amelii Sachs. Tym razem w drugiej części ich przygód ta wyjątkowa para miała jakże trudne zadanie, złapania i unicestwienia zawodowego zabójcy zwanego Tańczącym trumniarzem i to nie ze względu na jakieś nekrofilskie ciągoty, a ze względu na specyficzny tatuaż.

Wszystko zaczyna się od poznania małżeństwa Eda i Percey Carney. Oboje są pilotami. Prowadzą firmę czarterową i przewożą różne różności. Pewnego wieczoru razem mieli lecieć, ale Percey źle się czuła więc Ed poleciał z kolegą. Oboje zginęli. Bomba nie oszczędziła nikogo. Żałoba i ogólne pytania dlaczego. Sprawa okazuje się skomplikowana. Do śledztwa wkraczają Rhyme i Sachs, choć z tym wkraczaniem Lincolna to trochę przesadziłem. W dalszej części jest on przykuty do łóżka, ale co najważniejsze cały czas jest najlepszym śledczym.

Powieść jest świetnie skonstruowana. Jest tu dużo momentów zwrotnych i zaskakujących. Autor miesza w głowie czytelnikowi na tyle skutecznie, że z czasem przestaje się zastanawiać nad możliwościami a poddaje się woli autora. Poza tym szczegółowość z jaką Deaver opisuje elementy pilotażu czy metod kryminalistyki robią wrażenie. W zasadzie można odnieść wrażenie, że technicy z serialów CSI czy tym podobnych przy Lincolnie, to co najwyżej przedszkolaki. Szczególnie nie tyle jeśli chodzi podejście techniczne, co merytoryczne wyciągnie wniosków. Normalny człowiek nie zwróciłby na byle pierdołę uwagi, a tu jednak okazuje się kluczowa. Trzeba przyznać, że nasi bohaterowie zostali poddani najwyższej próbie i napotkali przeciwnika równego sobie. Podstawą dla nich to wytrwałość i dbałość o szczegóły.

Rhyme stałby się wręcz jakimś cyborgiem, gdyby autor nie nadał mu ludzkiej twarzy, a temu też jak mniemam służą wątki uczuciowe. Bardzo dobry zabieg dzięki któremu nie mam do czynienia z postacią przerysowaną.

Reasumując świetna kontynuacja świetnej pierwszej części. Apetyt na więcej wzrasta.

Książka przeczytana w ramach WYZWANIA KRYMINALNEGO

Tańczący trumniarz,  Jeffery Deaver
Prószyński i S-ka, s. 440 | 2005 (org. 1998)
Ocena: 4+/5
O książce na goodreads
12 komentarzy

  1. O jaaa, przegoniłeś mnie! Ale mi się teraz chce Lincolna.
    Kurcze, ja naprawdę jestem niestabilna czytelniczo, bo już piąty raz w ciągu tygodnia przestawiam kolejność czytania 😀 Dlatego nie będzie jednak notki TBR, bo to chyba nie ma sensu 😀
    Chcę Lincolna! Już! 😀

    Październik 6, 2015 o 6:55 pm

    • o! wiesz te listy TBR powinny być elastyczne 😛 ciekawe jak Ci się spodoba ta część..

      Październik 6, 2015 o 7:29 pm

  2. Zrobiłeś mi smaka. Sporo jest elementów, które mnie zaciekawiły, szczególnie to mieszanie czytelnikowi w głowie, które może nieźle rozruszać łepetyne i sprawić wiele satysfakcji z czytania:) Wrzucam na moją niekończącą się listę do przeczytania:)

    Październik 8, 2015 o 2:23 pm

    • wrzucaj na listę musowo, ja już zamówiłem kolejną część w bibliotece 😀

      Październik 9, 2015 o 7:55 am

  3. Czuję wstyd, bo nie przeczytałam jeszcze żadnej książki Deavera, a uwielbiam ekranizację „Kolekcjonera kości”! 😀 Muszę nadrobić!

    Październik 9, 2015 o 2:33 pm

    • na wszystko przyjdzie czas.. ale coś czuje że Deaver Ci sie spodoba 😀

      Październik 9, 2015 o 4:24 pm

  4. Dalej będzie równie dobrze, a „Zegarmistrz” i Mag” niemal dorównują pierwszej części cyklu..

    Październik 9, 2015 o 5:35 pm

  5. Ooo, brzmi bardzo zachęcająco 😀 wrzucam na listę ‚to read’, razem z „Kolekcjonerem” 😀

    Październik 9, 2015 o 9:54 pm

  6. Pingback: Październik’15 | TAKI TU TAKI BLOG

  7. Pingback: Śledztwo z owadami [Puste krzesło – Jeffery Deaver] | TAKI TU TAKI BLOG

Skomentuj

