o książkach i nie tylko

Sylwester z książką!

O! to jest dobry plan, bo skoro ma się za sobą dobry rok z książką to dlaczego by go nie spędzić tak samo? Ja w zasadzie nie mam wyjścia, no chyba, że jakiś zjawi się ktoś, kto dzieci przypilnuje. Ot i prawdopodobieństwo drastycznie spadło. Dobra, dobra, statystykę zostawmy na boku i rozważmy co można w taki wystrzałowy wieczór czytać. Można i to dużo. Ja mam trzy propozycję.

1. Będę grał w grę. Klasyk, który może znaleźć odzwierciedlenie w rzeczywistości, a pozwoli nam na to książka Ernesta Cline‚a Player One. Jakaż to świetna przygoda i powrót w lata 80. Mimo, że w książce wydarzenia są w roku 2044, to jego twórca po śmierci przygotował dla użytkowników systemu OASIS nie lada gratkę. W świecie wirtualnym rozwiązanie zagadki, a do znalezienia wszystkich easter egg’ów przyda się wiedza dotycząca subkultury minionych dziesięcioleci, a znajomość Pac-Man, Dungeons&Dragons czy Łowcy androidów przyda się jak najbardziej. Świetna książka polecam! (tu moja recenzja sprzed dwóch lat Ernest Cline – Player One)

2. Jeśli macie problemy z utrzymaniem linii po świętach i koniecznie chcielibyście zdecydowanie spasować w ten ostatni dzień roku, to lektura Sukkuba Edwarda Lee zdaje się być w sam raz. U-lokowie, plemię zagadka. Plemię brutalne i specyficzne.

Ur-lokowie zwykli robić rzeczy, które zawstydziłyby samego Vlada Palownika. Obierali ze skóry, kastrowali, bezcześcili zwłoki; wszystko to doprowadzili do perfekcji. Plądrowali wioski nie dla zabawy czy potrzeb terytorialnych, ale łapali mieszkańców, by służyli jako ofiary, niewolnicy lub jedzenie. Słynęli z mordowania dzieci ze zdobycznych osad. Niemowlęta stanowiły największą ofiarę, jaką Ur-lok mógł złożyć swojemu bóstwu. Mężczyzn zakuwano w kajdany. Kobiety zarzynano. Ur-lokowie postrzegali kobiety spoza swego plemienia za duchowych wrogów, dlatego je zjadali.

Ur-lokowie cenili sobie wyjątkowo smak ludzkiego mózgu, powoli gotowanego w czaszce. Głowa dusiła się we własnym sosie przez wiele godzin, a potem otwierano ją za pomocą kamiennego młotka. Specjalnie w tym celu szkolili niektórych niewolników, zwanych cok-braegans, co dosłownie oznacza „gotujący mózgi”. No i potem serwowano te mózgi na gorąco, nakładano na chleb owsiany.

Lee i jego klimaty gore są świetne. Książka niesamowicie wciąga. Najedzonym polecam! (recenzja: Edward Lee – Sukkub)

3. Ponieważ jakoś tak sylwestrowe wieczory to często też wzmożona aktywność niejakiego John McClane i filmu Szklana pułapka, to w zestawieniu nie mogło zabraknąć czegoś z gibką akcją. Tom Wood wydany u nas pod nazwiskiem Hinshelwood i jego pierwszy tom z serii z płatnym zabójcą Victorem w roli głównej pt. Killer. Książkę czytałem podczas rehabilitacji w szpitalu i może dlatego tak mi się spodobała. W nużącą codzienność wprowadziła tyle dynamiki, że po prostu się ją połykało. Fani Bourne’a czy Bonda będą usatysfakcjonowani z nawiązką. Choć chyba bardziej tego pierwszego niż drugiego, i myślę, że tym bardziej warto się zapoznać z tym autorem, którego seria mam nadzieje będzie kiedyś kontynuowana nakładem któregoś z wydawnictw, bo póki co ukazała się u nas dwa tomy, a o tym drugim możecie poczytać u mnie tu.

No i tyle ode mnie, a Wy jak tam z planami na ten wieczór? Balety i kotlety, czy spokojniej?

6 Komentarzy

  1. To jest bardzo dobry pomysł! Z tym Sylwestrem z książką, znaczy się 🙂 Uskuteczniam od kilku lat ze względów pracowo – chorobowych. Pierwszy raz był jakby z przymusu (narzeczony pracował następnego dnia, więc zdecydowaliśmy się zostać w domu), ale tak nam się spodobało, że teraz chętnie zostajemy w domu z własnej woli.
    A co Ty będziesz czytał w Sylwestra?
    Ja się waham między: „Brand New World Huxleya”, „Opowiesci z meekhańskiego pogranicza” Wegnera, „Ostre przedmioty” Flynn, albo „Straż! Straż!” Pratchetta. Chociaż jak znam siebie to równie dobrze może się skończyć na czymś zupełnie innym, bo przecież do Sylwestra jeszcze całe 3 dni 😀 😀

    Grudzień 28, 2015 o 4:42 pm

    • ooo ja jeszcze nie wiem wszystko zależy jak skończy się to co dziś zaczne czytać, a koniec końców jeszcze nie wiem co to będzie… ostatnio też w bibliotece sie zastanawiałem czy nie wziąć Huxleya ale może następnym razem a Wengera mam tez na czytniku i czeka na lepsze czasy hehe a za to Ostre przedmioty fajne były ;D

      Grudzień 28, 2015 o 5:55 pm

      • Ech, bogactwo wyboru 😀

        Grudzień 28, 2015 o 8:52 pm

      • ano, poki co maszyna losująca wylosowała ‚Ucznia diabła’ zobaczymy czy jestem docelowym czytelnikiem autora 😉

        Grudzień 29, 2015 o 7:41 am

  2. Osobiście wybrałabym gibką akcję i tym samym trzecią propozycję. Ta wydaje mi się najbardziej odpowiednia dla mnie. Pozdrawiam 🙂

    Grudzień 29, 2015 o 11:51 am

Skomentuj

