o książkach i nie tylko

Styczeń’16

Początek roku z reguły u mnie był zawsze trudny a tym razem jakoś poszło lekko. Wejście łagodne, choć przyznam, że czasu mało na czytanie przez co przeważnie zarywam nocki i norma to kładzenie się między 0 a 1 w nocy… ot i takie uroki…

Statystycznie, to było 10 książek. Dobry wynik nie powiem. 4296 stron. 2 książki rodzimych autorów i tylko jedna papierówka.

st16

Najlepiej z nich wspominam kryminały czyli Mroza i Galbraith’a. Dwie rożne historie z charakterystycznymi postaciami w rolach głównych. Do tego ciekawe historie i klimaty. Poza tym podejście do fantastyki było. Rothfuss i Knaak w miarę sobie poradzili ale jakoś nie urwało czapy i do tego Pratchett z którym już zapowiedziałem, że będę jeszcze obcował mimo średniego odbioru Świata dysku. Poza tym prześwietny Edward Lee, który szokuje na każdym kroku swoimi przerażającymi pomysłami. Ciekawe jestem czy ma żonę, która z dystansem podchodziłaby do jego pomysłów. Wyobrażam sobie taką sytuację, że pada z jego ust propozycja : ‚Kochanie, a na kolację może zjemy dziś nasze dzieci.’, hehe ot i wszystko na ten temat.

Z planów jako takich to już niedługo Parabellum trzeba skończyć i coś o wikingach planuje poczytać, a to dlatego że trafiłem w bibliotece na coś Cornwella na ten temat, no więc po piratach przyszedł czas na tę grupę społeczną. Kończę czytać długo odkładanego Dana Browna i planuje też Jamesa Rollinsa, którego seria Sigma Force ma być wydany ponownie, ale to chyba dopiero w marcu więc zobaczymy. W ogóle to mam zaległości kryminalne i seryjne, Deaver, Nesbo, Gerittsen, Patterson sami znani i lubiani, a może to i dlatego trudno mi sie do tego zabrać. Z polskich autorów poza Mrozem, chcę skończyć Kacpra Ryxa. Łot i pewnie połowa z tego nie wyjdzie, ale dobrze mieć plan.

W zeszłym miesiącu miałem poniekąd miesiąc z Marvelem. Jakoś Wam powiem, ze niespecjalnie przepadałem z komiksowymi wymysłami. Jakoś w czasach młodości coś tam się czytało z Panisherem i innymi Spidermenami, ale jakoś specjalnie nie wciągało mnie to. Wszystko zaczęło od Strażników galaktyki. W zasadzie to film średni, a najbardziej spodobała mi się postać Groota. Małomówny, ale sympatyczny. Idąc dalej tropem marvelowskim trafiłem na serial Jessicę Jones i tu 13 odcinków tego serialu bardzo mnie wciągnęło. Każdy odcinek z w miarę ciekawym zakończeniem powodującym chęć dalszego obcowania, a to jest najważniejsze. Trochę brutalny serial, ale jak najbardziej pozbawiony przesadnej jakiegoś wyolbrzymionego parcia na super bohaterstwo, a bardziej pokazane wyobcowanie jednostki poprzez odrzucenie w skutek inności. Polecam bardzo, a trailera możecie zobaczyć tu:

Tak więc na koniec jeden z utworów często goszczących w mych głośnikach. Jezabels i ich Pleasure Drive. Dziwny klip, a muzyka coś mająca w sobie z Poe, i coś ogólnie elektro-popu.

I już na totalny koniec lista opublikowanych wpisów w tym styczniu.
1. [czytaj] Edward Lee – Ludzie z bagien
2. [czytaj] Tom Rob Smith – Tajny referat
3. [czytaj] Patrycja Gryciuk – 450 stron
4. [czytaj] Patrick Rothfuss – Imię wiatru
5. [czytaj] Robert Galbraith – Żniwa zła
6. [czytaj] Phillip K. Dick – Człowiek z Wysokiego Zamku
7. [czytaj] Terry Pratchett – Kolor magii
8. [czytaj] Richard A. Knaak – Dziedzictwo krwi
9. [czytaj] Alex Marwood – Dziewczyny które zabiły Chloe
10. [czytaj] Remigiusz Mróz – Przewieszenie

5 Komentarzy

  1. Trzeci tom Galbraitha, Marwood i Roba Smitha mam w najbliższych planach 🙂

    Luty 6, 2016 o 8:49 am

    • same interesujące lektury, ciekaw jestem jak Ci sie spodobają 😀

      Luty 7, 2016 o 6:18 pm

  2. Jak Ty wszystko ładnie konsekwentnie recenzujesz! 🙂 Ja ostatnio zwolniłam, z sił opadam, choć chęci nie brak.
    Jassica Jones wydaje się przerażająca, ale chyba zaryzykuję i obejrzę 🙂

    Luty 15, 2016 o 5:05 pm

    • hehe z tą konsekwencją do czasu.. już w tym miesiącu już tak nie bedzie.. ale ciekaw jestem czy Ci sie Jones spodoba.. czy nie będzie.. za brutalny momentami 😀

      Luty 16, 2016 o 11:15 am

  3. Pingback: Luty luty luty ’16 ’16 ’16 | TAKI TU TAKI BLOG

Skomentuj

